.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصر، مصرع دوم سرود انقلاب جهانی اسلام!
صادقعلی رنجبر
مصر، مصرع دوم سرود انقلاب جهانی اسلام!

مصر نماد تفکر و حاکمیت فرعونی در عصر امروز بود که حاکمان آن با چنگ و دندان در صدد بودند تا به هر قیمت ممکن آن را حفظ کرده و بقا و ثبات آن را به سندی مبنی بر نفوذناپذیری انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام تبدیل کرده و اینگونه ادعا کنند که شعر بلند انقلاب اسلامی ایران واقعیت عینی نداشته و حتی در تک بیت خود نیز قادر به یافتن مصرع دوم نبوده و نیست و مدعی بودند که این انقلاب تجربه دومی نخواهد داشت!

مصر که روزگاری به رهبری جمال عبدالناصر سردمدار مقابله با صهیونیزم بین المللی شده بود و فرماندهی کشورهای خط مقدم مبارزه با اسرائیل را بعهده داشت، بواسطه عدم مراقبت از مجموعه حاکمیت و نفوذ عناصر خودفروخته ای همچون انورسادات و حسنی مبارک در منجلاب تعفنی غرق شد که سران رژیم اشغالگر قدس از سران دولت مصر بعنوان دوست یاد کرده و خط مقدم سابق را به عنوان حیاط خلوت و مطبخ طراحی ها و پخت و پزهای خود محسوب کرده و به ریش مردم می خندیدند!

مصر که توسط اسرائیل فتح شد و انورسادات به تل آویو سفر کرد، همه چیز بهم ریخت و ما ناگهان شاهد شکست همه جانبه جهان عرب و حتی جهان اسلام در جنگ با اسرائیلی ها شدیم، چرا که پس از مصر، سایر کشورهای خط مقدم، یعنی اردن فرو ریخت، لبنان له شد و سوریه هم تنها ماند و کشورهای مدعی دیگر نیز عرصه را بر خود تنگ و تنگ تر دیده و قافیه را باختند و عقب نشینی ها آغاز گردید!

یکی شریک تجاری اسرائیل شد، یکی میزبانی مذاکرات و دیدارهای پنهان دیپلماتیک اسرائیلی ها با اعراب را پذیرفت، یکی سفارتخانه افتتاح کرد، یکی پای میز مذاکره نشست، یکی در بلاد دیگر با صهیونیزم ها دیدار کرد، یکی قراردارد سازش امضاء کرد، یکی خدمات هوایی داد، یکی مسابقات ورزشی با اسرائیلی ها را پذیرفت، یکی سلاح بر زمین گذاشت، یکی تن به دولت بظاهر خودمختار داد، یکی مبارزان فلسظینی را سرکوب کرد، یکی آوارگان فلسطینی را از کشورش بیرون ریخت، یکی به فلسطینی ها تابعیت داد تا دیگر خود را فلسطینی ندانند، یکی گذشت زمان را دلیل بر به رسمیت شناختن اسرائیلی ها دانست، یکی اجازه داد تا یهودی های کشورش به سرزمین های اشغالی مهاجرت کنند، یکی از محکوم کردن اسرائیلی ها استنکاف کرد، یکی شهرک سازی صهیونیزم نشین را تائید کرد، یکی حزب الله را و آن دیگری حماس را تهدید کرد و یکی دیوار حائل را امری عادی شمرد، یکی با مردم اسرائیل! ابراز دوستی کرد، یکی هم گفت: از فلسطینی ها فلسطینی تر نشویم و عده ای هم غرولند کردند: نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران! و ......

خدا را شکر که در اوج خیانت انور سادات ها و حسنی مبارک ها و شاه حسین ها، در ایران عزیز انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و امام راحل دنیای اسلام را از ناسیونالیسم های غلط و ناتوان رهانید و روز جهانی قدس را به عنوان انسجام کشورها و ملل اسلامی برای نجات بیت المقدس و فلسطین عزیز اعلام کرد و راه نابودی اسرائیل را در تفکر اسلامی و اتحاد دینی دید و بدینوسیله نه تنها کشورهایی چون مصر، قادر به ایفای نقش های تاثیرگذار برای بقاء و تثبیت اسرائیلی ها نبودند، بلکه خود آنها نیز به معضلات منطقه ای استکبار مبدل شده و مشکلاتشان دوچندان گردید!

انتفاضه در فلسطین و حمایت مردمی از حماس در غزه، مقاومت در لبنان و حمایت مردمی از حزب الله در جهان عرب و آنچه که همزمان در الجزایر و غیره می گذشت، حوادث امروز مصر و تونس و اردن و یمن و حتی عربستان و بحرین و غیره را پیش بینی می کرد و در ادبیات انقلابی امام راحل و نیز تیزبینی ها و نکته گوئی های رهبری معظم بارها و بارها به این موارد اشاره مستقیم و غیز مستقیم می شد!

آنانیکه انکارگرانه دنبال تاثیرات مراسم جهانی روز قدس می گشتند، حالا به عینه این تاثیرگذاری ها را مشاهده کنند که هیچ نتیجه ای بالاتر از بیداری مردم و الگوگیری آنها از انقلاب اسلامی ایران و تفکر و شیوه انقلابی گری امام راحل نبوده و ماندگارترین پیروزی نیز پیروزی مردم در هر شکل ممکن است که امروز ما در مصر و تونس و اردن و یمن شاهد آنیم که حقیقتاً خواب استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی را کاملاً آشفته کرده اند!

فلذاست که حمایت مردم مسلمان ایران از انقلاب اسلامی مصر بعنوان تاثیرگذارترین کشور در جهان عرب که رهبری اتحادیه اعراب را نیز بعهده دارد، آغاز شکست همه جانبه صهیونیزم بین المللی در جبهه ای جدید و فرامرزی است و در اصل می توان فروپاشی دیکتاتور مصر را تحقق عینی وعده های امام راحل دانست که بارها و بارها توسط رهبری معظم نیز بازگو می گردید!

اگر چه ما صدور انقلاب اسلامی ایران را قبل ترها در جهان اسلام دیده بودیم، اما انقلاب اسلامی در مصر، مشهودترین وجهه صدور تفکر انقلابی امام راحل و بازگشت مکر دشمنانی است که تا دیروز و حتی در همین فتنه 88 نیز در تکاپوی براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و با تخصیص بودجه های کلان و راه اندازی شبکه های تلویزیونی فارسی زبان و نیز حمایت همه جانبه مالی و سیاسی از سران فتنه و عوامل خارج نشین آن، آرزوی شکست جمهوری اسلامی را در سر می پروراندند و حتی در آخرین بداخلاقی های خود مانع از عزیمت نیروهای مردمی ایرانی در کاروان کمک به اهالی غزه شده بودند تا به زعم خود قدرت تاثیرگذاری انقلاب رار در مسائل منطقه به صفر برسانند!

خوشبختانه مازندران عزیز نیز با اعلام راهپیمائی در حمایت از انقلاب اسلامی مردم مصر، عامل به رسالت الهی خویش شده است و امیدواریم با حمایت های همه جانبه ایران اسلامی، انشاءالله بزودی شاهد پیروزی ملل اسلامی و ترجیحاً مردم مصر و سقوط دیکتاتور و فروپاشی رژیم فراعنه در مصر اسلامی و غرق شدن فرعون کنونی مصر در نیل خشم مردم و متعاقب آن آغاز نابودی و فرار صهیونیزم های اشغالگر از سرزمین مقدس فلسطین و آزادی بیت المقدس عزیز و مسجدالاقصی مسلمانان باشیم.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

bigan 18 بهمن 1389
شما مسئول محترم مثل اینکه فقط میخواین سکوی پرتاب دیگران بشین. اخه با این اقای رنجبر هم رودر بایستی دارین؟ ایشان مطلب مینویسند که نسبت به ان نظر سنجی بشه تا نتیجه بگیرن. و شما هم ایشان را از دیدن نظرات محروم میکنید .ووو

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.